"Je maakt het eigenlijk maar zelden mee dat iemand zo empathieloos is"

In oktober 2019 ben ik aangereden met de fiets door een automobilist. Hij gaf geen voorrang op een rotonde. Ik kreeg een aardige klap, viel op de grond en raakte lichtgewond aan mijn duim. Daar ben ik toen een tijd lang voor behandeld. Dat is uiteindelijk toch wel weer aardig goed gekomen. En ik had schade aan mijn fiets natuurlijk.

Dat is gelukkig allemaal goed afgehandeld. Maar het duurde wel lang voordat de uiteindelijke schadevergoeding werd betaald. Maar ja, de schadeverzekeraar van de tegenpartij moest natuurlijk alles door gaan nemen. De medische klachten, de schade enzovoorts. Dus dat was wel een gedoe.

Getuige

En ja, de bestuurder had eigenlijk niet zo goed gehandeld. Daar is nogal wat om te doen geweest. Ik moest naar de politie voor een verklaring. Daar zou hij ook komen maar hij was toen niet op komen dagen. Hij had ook een nummer afgegeven dat niet klopte. Ik was blij dat ik zijn kenteken had. En ik had gelukkig een getuige. Dat was ook belangrijk. Die getuige was erbij en heeft dus ook veel betekend in de afhandeling van de schadezaak. Dat is een heel belangrijke factor geweest. Had ik die niet gehad, dan was het een heel gedoe geworden.

Nee, hij gaf eigenlijk helemaal niet thuis. Zelfs als de politie belde, gaf hij niet thuis. Maar uiteindelijk is hij onder druk gezet door zijn eigen verzekeraar en de politie. Toen moest hij wel over de brug komen natuurlijk. Want ik had een getuige en ik was licht gewond, had schade, had zelf foto’s gemaakt… Nee, dus dat zat wel goed.

Beschadigd

Op een gegeven moment heb ik contact gehad met een letselschadespecialist van Brandmeester Letselschade. Die heeft dat goed afgehandeld. Hij was communicatief heel goed. Als er wat was, gaf hij per mail altijd goede feedback over zijn contact met de verzekeraar van de tegenpartij. Soms duurde dat weleens wat langer. Maar dan gaf hij gaf in de mail ook ogenblikkelijk aan dat het soms een lang proces is. Nog erger door de coronatijd waardoor er ook nog weleens wat zaken bleven liggen. Maar over het algemeen ging dat heel goed.

Mijn duim is inmiddels weer helemaal genezen. Daar ben ik erg blij om. Het duurde best wel lang voordat het weer normaal functioneerde. Het was gelukkig niet gebroken maar het gewricht was wel beschadigd. En ja, dat kost dan tijd.

Empathieloos

Nee, alles is helemaal goed afgehandeld inmiddels. Toen de zaak eenmaal ging lopen en bij Brandmeester terecht kwam, is het echt goed verlopen. Zeker weten! Natuurlijk, ik moest weleens een formulier invullen. Dat was best wel wat gedoe. Maar ja, dat hoort er allemaal bij natuurlijk. Dat is nou eenmaal nodig voor de afwikkeling van de hele zaak.

Maar je maakt het eigenlijk maar zelden mee dat je iemand treft die zo empathieloos is terwijl hij zijn slachtoffer heeft aangereden en het nog zijn schuld was ook. Maar… eind goed al goed.

klantverhaal botsing vera

Letselschade | auto-ongeluk, aanrijding, klantverhaal, onrecht

“Wat me uiteindelijk nog het meest stoorde, was het onrecht dat me was aangedaan”

Vera had vorig jaar een aanrijding waarbij ze in eerste instantie onterecht als de schuldige werd aangewezen. Gelukkig kon onze letselschadespecialist Shenna Wagenaar haar verder helpen. En ontzorgen.

Lees meer
fietspad

Letselschade | Fietsongeluk, scootmobiel

“Die woorden echoden nog heel lang door mijn hoofd. Ik dacht: eindelijk!”

Magda zat op de fiets en werd plotseling aangereden door een mevrouw op een scootmobiel. Maar wat ze daarna ook probeerde, het lukte haar maar niet om haar letselschade vergoed te krijgen. Gelukkig kwam ze via een kennis in contact met Brandmeester Letselschade. En toen ging het snel. Heel snel.

Lees meer