Bescherming van slachtoffers: keurmerk en beschermd beroep voor letselschadespecialist
BrandMR-Youtube-Letsel

Misschien heb je het in het nieuws gehoord. Of heb je er zelf mee te maken gehad. Het aantal malafide letselschade ‘specialisten’ is de laatste vijf jaar met 25% toegenomen. Een schokkende conclusie, waaruit blijkt dat er teveel bedrijven zijn die misbruik maken van de kwetsbaarheid van letselschadeslachtoffers. Gelukkig worden er maatregelen genomen om dit een halt toe te roepen. Welke dat precies zijn, lees je hier.

Nationaal Keurmerk Letselschade: wat houdt het in?

Het keurmerk dat steeds meer erkenning krijgt, is het Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL). Brandmeester Letselschade is hierbij aangesloten. Organisaties die dit keurmerk dragen, voldoen aan bepaalde kwaliteitsnormen en zijn betrouwbaar in de behandeling van letselschadeclaims. Zo weten slachtoffers dat hun zaak in goede handen is.

Het keurmerk voor letselschade garandeert verder dat de organisatie:

  1. Beschikt over voldoende deskundigheid op het gebied van letselschaderegeling
  2. Transparant is over de kosten en werkwijze
  3. Klantgericht en empathisch te werk gaat
  4. Een goede klachtenregeling heeft

Beschermd beroep = beschermd slachtoffer

In het nieuwsbericht van de NOS wordt ervoor gepleit het beroep van letselschadespecialist een beschermde status te geven. Daar staat Brandmeester Letselschade volledig achter. Bescherming van het beroep is een stap in de goede richting naar bescherming voor slachtoffers van letselschade. Hopelijk leidt dit tot meer integriteit, kwaliteit en herstel van vertrouwen in de hele branche.

Brandmeester heeft een team dat voldoet aan de hoge eisen van het NKL én beschikt over advocaten en juristen die weten waar ze het over hebben. We leiden onze letselschade-specialisten al sinds jaar en dag op tot NIVRE register expert. Dat betekent ook dat zij jaarlijks permanente educatie (PE) volgen waarmee de kwaliteit gewaarborgd blijft. Dat geeft slachtoffers van letselschade niet alleen een geruststellend gevoel, maar ook concrete hulp in een moeilijke tijd. Mochten we er met een verzekeraar niet uitkomen, is er bij Brandmeester altijd een mogelijkheid naar de rechter te stappen, maar dat is in de meeste zaken niet nodig.

Neem contact op

Conclusie

Heb je zelf te maken met letselschade? Aarzel dan niet, en neem contact met ons op om te kijken hoe we je kunnen helpen.

Neem contact op
Vakantie frustraties (square)

Letselschade | vakantie, werken

Vakantie frustraties

Het blijft een terugkerende frustratie: vakantie! 'Waar gaan jullie heen?', 'wat zijn jullie plannen?' of 'waar zijn jullie geweest?', 'wat hebben jullie gedaan?'.

Lees meer
Restaurant van een klant

Letselschade | letselschade, verhaal, muziek

CHESTER’S CHARISMA

Over een etentje en een zelfmoord

Lees meer
Vervelende verzekeraars (square)

Letselschade | verzekeraars, Schadevergoeding

Vervelende verzekeraars

Eind augustus zag ik Arjan Lubach bij een talkshow. Hij vertelde over de depressie die hij had gekregen in de periode tussen twee van zijn tv-shows. Die verklaarde hij door het niet kunnen verwerken van alle nieuwsberichten over de ellende in de wereld. In zijn satirische programma kon hij daar grapjes over maken en het nieuws relativeren. Maar in de maanden tussen twee series van zijn programma had hij die uitlaatklep even niet.

Lees meer